Warning: Undefined array key "tco_google_analytics_implementation" in /var/www/bodhitraining.dk/public_html/wp-content/plugins/tco-google-analytics/functions/options.php on line 52

Warning: Undefined array key "tco_google_analytics_id" in /var/www/bodhitraining.dk/public_html/wp-content/plugins/tco-google-analytics/functions/options.php on line 53

Warning: Undefined array key "tco_google_analytics_track_all" in /var/www/bodhitraining.dk/public_html/wp-content/plugins/tco-google-analytics/functions/options.php on line 54

Warning: Undefined array key "tco_meta_tag" in /var/www/bodhitraining.dk/public_html/wp-content/plugins/tco-google-analytics/functions/options.php on line 55

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/bodhitraining.dk/public_html/wp-content/plugins/tco-google-analytics/functions/options.php:52) in /var/www/bodhitraining.dk/public_html/wp-content/plugins/all-in-one-seo-pack/app/Common/Meta/Robots.php on line 87
Kommentarer til: EJERLØS OPMÆRKSOMHED https://bodhitraining.dk/forenkling-og-klarsyn/ Oplevelsesbaseret moderne uddannelsesforløb i Buddhas lære, hvor det handler om personlig forståelse og fællesudvikling – fordi ægte omsorg gør os mere intelligente og indsigtsfulde. Thu, 23 Sep 2021 13:28:00 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.5.8 Af: Erik Pema Kunsang https://bodhitraining.dk/forenkling-og-klarsyn/#comment-23 Mon, 23 Nov 2020 08:52:19 +0000 http://bodhitraining.dk/?p=985#comment-23 Som svar til Henrik Sahl.

Du har helt ret, Henrik. Det er snarere vanemønstret der afvikles. Ego-antagelsen er en dybt indgroet tendens som mine læremestre siger tager meget længere tid og indsats en bare at gennemskue at “jeg” ikke refererer til en konkret ting.

Vi er nødt til at bruge de situationer hvor mønsteret dukker op til at afvikle det en gang til. Hvad mener du: kan selv-centrerede følelser genetableres uafhængigt af jeg-antagelsen?

]]>
Af: Henrik Sahl https://bodhitraining.dk/forenkling-og-klarsyn/#comment-12 Sat, 10 Oct 2020 09:57:19 +0000 http://bodhitraining.dk/?p=985#comment-12 Først lægger jeg mærke til at der i egoløshed, i min forståelse, mere eller mindre bevidst, har været en ide om “afvikling” af noget og dermed en slags solidificering af ego som noget der har været eksisterende. Så i og med at jeg har tilstræbt at afvikle ego, har jeg faktisk samtidig befæstet det. Interessant ny indsigt!

Personligt er det mest følelsen af vrede som oftest knytter sig til episoder med manglende anerkendelse, – eller følelsen af ensomhed og “forladthed” – som kan løbe af med min opmærksomhed og få mit sind til at befæste ideen om identitet. Men begge følelser er gamle kendinge, så hvis jeg er opmærksom og genkender dem før tankerne løber videre til ideer om hvordan jeg skal handle i forhold til dem som jeg forestiller mig har afstedkommet emotionerne, så har de ingen magt, så er de bare impulser der kommer og går, uden at efterlade spor!

]]>